سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۲۷:۰۸

برگزاری کارگاه آموزشی ICZM در بندر چابهار

باشگاه خبری فراساحل: کارگاه آموزشی مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور (ICZM) با شرکت کارشناسان و متخصصان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه در چابهار برگزار شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در مورد برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: در راستای اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) مبنی بر آموزش کارشناسان و متخصصان برنامه‌ریزی با هدف اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی متخصصین حوزه‌های مرتبط به منظور ایجاد درک و فهم مشترک از این طرح ملی در سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی طرح برگزار شد. سیاوش رضوانی افزود: اهداف، روش‌شناسی و نتایج و موضوعات مختلف طرح یکپارچه مناطق ساحلی در این نشست توسط اساتید طرح تشریح و در پایان با برگزاری پرسش و پاسخ دیدگاه‌های شرکت‌ کنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: سواحل کشور در مجاورت با خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر فرصت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی فراهم آورده است و برای پایدار کردن توسعه همه‌جانبه و جلوگیری از ایجاد مخاطرات مختلف در این مناطق نیازمند اعمال مدیریت یکپارچه هستیم .وی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تکالیف حاکمیتی و قانونی خود طرح یکپارچه مناطق ساحلی کشور (ICZM) را با مشارکت و همکاری 18 وزارتخانه و دستگاهای ذیربط در حوزه سواحل، از سال 1381 در دستور کار قرار داد. به گفته وی، نتایج نهایی این مطالعات که مراحل اجرایی آن از سال 1383 آغاز و در سه مرحله تدوین شد در شورای عالی شهرسازی و معماری در سال 1391 برای استانداری استان‌های ساحلی ابلاغ شده است و نتایج این پروژه با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در جوامع دانشگاهی و تخصصی کشور به منظور استقرار نتایج مطالعات در قالب شش جلد کتاب با عناوین تخصصی به چاپ رسیده است .



  کد خبر : 426
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :